fredag, december 22, 2006

Ta debatten

De 7 riksdagspartierna har inte tagit debatten med Sverigedemokraterna, anledningen enligt media har varit, att de tror att SD kommer att växa om de får en plattform att kämpa utifrån, en plats på kartan. Det visade sig att den taktiken och slippa ta debatten med SD, inte har lyckats, vill åter påminna om de 2,93 % av våra röster de har fått.
I arbetet jag skrev om SD hade jag en frågeställning som löd: "Officiellt finns det något öppet rasistiskt hos SD idag?"
Här kommer slutsatserna:

"Officiellt finns det något öppet rasistiskt hos SD idag?

Efter att jag letat igenom deras hemsida och inte hittade något öppet rasistiskt kan jag inte göra annat än att dra slutsatsen att det inte finns något öppet rasistiskt hos dem. Det som blir problematiskt är bilagorna 2 och 3, vilka är öppet anti-semitiska. Jag tycker att min slutsats inte stämmer i detta fall, Göran Hagberg representerar ändå SD, dessutom väldigt högt uppsatt inom partiet. Vad ska man då säga om Sverigedemokraterna, är de öppet rasistiska.

Jag tror att merparten inte är öppet rasistiska, men det finns en liten procentuell minoritet som är det. Frågeställningen insinuerar att det finns dold rasism inom SD, det har jag inget mer belägg för än att det alltid har funnits där de tidigare åren, nu arbetar Sverigedemokraterna för att slippa ”problem” som rasism."

Även om de skulle vara rasistiska ger det mig inte rätten att inte ta debatten, någon studie hävdade att man inte skulle ta debatten eftersom när man debatterar används inte samma spelregler, eftersom man ser saken ifrån så olika synsätt.

Jakop säger att Grön ungdom har bytt ställning, de ska nu börja ta debatten.
Jag har även bestämt mig, jag ska också börja ta debatten, även om jag blev rädd när jag fick svar ifrån SDU:s vice ordförande, troligtvis utan anledning, om de är ett respektabelt parti som de utger sig för att vara, behöver jag ju inte vara rädd.

Deras åsikt är inte fel, men den stämmer inte överens med min och 67 % av svenskarna som tyckte intensivt illa om Sverigedemokraterna, med det menar jag inte att jag och de andra 67 % har rätt. Utan ser saken ifrån ett annat synsätt.
Nu ska jag angripa deras faktafel, och absurditeter, även om jag inte har någon makt ska jag dra mitt strå till stacken.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Är det makt du vill ha?

Ivan Saastamoinen sa...

nej,nöjd som det är nu, hurså?

itsweden sa...

Innan man bestämmer sig för att ta debatten kanske man ska ha något att komma med också? Hittade inget inlägg av dig som direkt angriper vad SD står för. Jag är förresten inte SD'are utan vill ha en mycket mer restriktiv invandringspolitik än vad dom vill och jag håller inte med dom när det gäller uhjälpen heller.

Ivan Saastamoinen sa...

Jag får väl ta ett steg i taget, det kommer du anonyme.
Jag har aldrig påstått att du är SD:are, vad har du fått det ifrån? Jag kan tycka att det är tråkigt att du har varit med om de sakerna så att du har fått dina uppfattningar, men som Jesus säger på korset: Förlåt dom fader ty dom vet inte vad dom gör.

itsweden sa...

Ivan:
"Jag har aldrig påstått att du är SD:are, vad har du fått det ifrån?"

Ingenstans ifrån, jag bara sa det som en allmän upplysning eftersom jag försvarar en del av de åsikter som SD har.

"Jag kan tycka att det är tråkigt att du har varit med om de sakerna så att du har fått dina uppfattningar,"

Jag lever i ett av dessa mångkulturella betonggetton och min uppfattning i frågan präglas delvis av vad jag har upplevt. Men de präglas ännu mer av vad jag dagligen läser och ser i media.

"men som Jesus säger på korset: Förlåt dom fader ty dom vet inte vad dom gör."

Jag antar att du som är lika klok och insiktsfull som Jesus själv kommer att fylla på bloggen med argument mot SD vartefter. Vi får väl se vad jag anser vid nästa val, jag som tillhör den dumma gruppen som inte vet vad dom gör.

Med tanke på att de flesta i riksdagen inte är kristna så är det fantastiskt att dom tydligen ändå lyckas driva en invandringspolitik som är gudomlig.

Ivan Saastamoinen sa...

"Jag antar att du som är lika klok och insiktsfull som Jesus själv kommer att fylla på bloggen med argument mot SD vartefter. Vi får väl se vad jag anser vid nästa val, jag som tillhör den dumma gruppen som inte vet vad dom gör."
Jag utger mig verkligen inte för att vara gudomlig, inte mer än min medmänniska, tror inte du är dum, men att världen inte har varit så snäll mot dig, vilket har byggt upp murar av rädsla, tyvär.

"Med tanke på att de flesta i riksdagen inte är kristna så är det fantastiskt att dom tydligen ändå lyckas driva en invandringspolitik som är gudomlig."
Kristna kulturarvet? Varför skulle det vara dåligt?

Anonym sa...

Ivan :

" Jag utger mig verkligen inte för att vara gudomlig, inte mer än min medmänniska, tror inte du är dum, men att världen inte har varit så snäll mot dig, vilket har byggt upp murar av rädsla, tyvär. "

En intressant PK-taktik det dät måste jag säga. Att insinuera att sina meningsmotståndare " har haft det svårt " och därför har de åsikter de har , allt för att slippa att argumentera för sin egen ståndpunkt med fakta och argument. Var har du för övrigt fått iden att z999 har " byggt upp murar av rädsla " ? Är det någon som visar tecken på rädsla är det du Ivan , som gör allt för att slippa argumentera för varför den invandringspolitik vi har nu är den rätta.

Anonym sa...

Jag tycker definitivt att det verkar vara ett tecken på rädsla över det egna, när man vill vägra andra rätten till en dräglig tillvaro, pga att man tror att det egna ska försämras. De människor som söker en fristad här i Sverige är människor som flyr undan förtryck, våld och ekologiska katastrofer.

Vilka är vi, i ett av världens rikaste länder, att neka våra medmänniskor den tryggheten?

Anonym sa...

jakop :

" De människor som söker en fristad här i Sverige är människor som flyr undan förtryck, våld och ekologiska katastrofer. "

Måste säga att det är rent beklämmande att en företrädare för grön ungdom inte har koll på grundläggande fakta angående invandringen till Sverige. Mindre än 10% ( c:a , det skiftar ifrån år till år ) utav alla som invandrar hit gör det för att dom " flyr undan förtryck, våld och ekologiska katastrofer ". I princip alla som invandrar till Sverige är antingen anhörighetsinvandrare eller ekonomiska migranter.

Att sätta likhetstecken mellan migranter och flyktingar på det sätt som Jakop gör är tyvärr en vanlig företeelse bland såväl politiska företrädare som av journalister och massmedia i övrigt.

Bloggtoppen.se