tisdag, oktober 17, 2006

Vild fader

Var inne och kollade på blogtoppens hemsida, och på topp 5 hittar jag Fader Jonatan.
En anti-islamistisk katolsk galen präst, som inte tycker att Jesus är speciellt vettig.

Jag blir lite ledsen i hjärtat när jag ser sådanna saker. Kolla på hans filmer om ni vill och tänk att han har det som skräckexempel.

Han skriver följande som ett exempel på hans jesus bild som hippie:

"Man kan ju nämligen invända följande mot det Jesus säger, att om det inte vore för att hederligt folk bekymrade sig för sådant som mat, dryck, kläder och för att förtjäna sitt uppehälle, skulle inte det inte finnas något överskott som möjliggjorde för religiösa lättingar att flumma runt och leva på andras bekostnad. Om alla gjorde som Jesus och hans lärjungar, skulle vi inte ha något fungerande samhälle. Det vore som alla levde på bidrag men ingen arbetade. Det går inte. Någon måste betala kalaset."

http://www.faderjonatan.blogspot.com/

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du!

Några rättelser:

1.Jag är inte katolsk präst utan tillhör Svenska Kyrkan.

2.Jag är inte galen. Du är varmt välkommen att komma på besök till Mariakyrkan i Skogås och samtala med mig över en kopp kaffe, så kan du ställa en bättre diagnos.

3.Jag tycker Jesus är oerhört vettig, fattar du väl... Det citat du anför är helt ryckt ur sitt sammanhang.

4. Anti-islamisk = jag är emot militant islamism och muslimsk fundamentalism. Jag är för övrigt mot militant kristenom och kristen fundamentalism också, ifall du undrar...

Mvh /fader Jonatan själv

Bloggtoppen.se