söndag, november 12, 2006

Fördommsfulla Ivan strikes again

Jag har befunnit mig i Thailand i 2 veckor, därför har ni inte hört något ifrån mig.

Jaha tänkte jag när jag satte mig på planet, nu kommer jag få se en av de största miljöbovarna i modern tid, ett land som exploateras i en hastighet där inte naturen har chans att sätta upp garden mot penningpolitiken.
Har man generellt inte den uppfattningen om dessa länder, naturen får stryk medan turisternas kulor rullar in. Ha, så fel jag hade, överallt fanns skyltar som uppmanade till att inte skräpa ner, sänka användningen av vatten - detta kan dock ifrågasättas, motivet lär dock inte bara vara ur miljösynpunkt - och att ta hand om naturen. Glatt överraskad över hänsynen såg jag dock att det inte följdes, men det är en god väg dit.

Glad blev jag även när jag såg deras öppenhet mot homosexuella och transvestiter, det fanns inga öppna spår till särbehandlingen eller att de skulle vara mindre värda, det mest uppenbara var de vackert uppklädda "she-males" som stod längs vägkanten och visade upp sig i brasilianska klänningar.

Mindre lustigt var de vackra Thailändska flickorna som drog i mig, inte bara mig, utan även de 70 åriga männen med gubbsjuka. Dock var det en underbar resa.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se