lördag, november 25, 2006

SD och ND

Nu börjar jag se slutet på projektet, Sverigedemokraterna har fått en helt ny innebörd för mig.
Eftersom det är ett större problem än vad jag hade trott så tänker jag dela med mig utav allt jag har hittat. Tänker även slänga med lite från Nationaldemokraterna.
Lyssna på ND:s Radio här. Som tur är så är de riktigt dåliga på att hålla radio iaf.
Den här bilden har jag fixat i excel, det kan få perspektiv till hur snabbt de växer.

Klicka på den för att se.

Lite citat ifrån mitt arbete:

För att ta reda på varför, ringde jag till region Skåne och blev kopplad till Ulla Olsson kansliassistent, hon förklarade för mig att det inte fanns något integrationsarbete så vitt hon viste, men det fanns ett policy dokument för de statligt anställda. Sedan fick jag prata med Therese Josefsson Aakocevik[1] mångfaldsarbetare på region Skåne, eftersom Ulla Olsson trodde att hon kunde hjälpa mig, hon förklarade att hon var ansvarig för utbildningen utav anställningsansvariga på statliga avdelningar. Hennes tips om Jan Lindelöf hjälpte mig inte heller att få svar på min fråga: ”Finns det något aktivt integrationsarbete för att minska främlingsfientlighet inom hela länet”, han tipsade om Unga tankar[2], ett projekt som inte hade med saken att göra.

Policydokumentet heter ”Övergripande Mångfaldsplan för Region Skåne 2005-2007” och innefattar bara statligt anställda och handlar om mångfaldsarbetet som skall genomföras på varje statlig institution


[1] Ansvarig i projektet Unga tankar, telefonintervju den 19 november 2006



(om Sverigedemokraternas högsta röster/kommun)Dessa tio kommuner som hade de högsta rösterna på Sverigedemokraterna var alla ifrån Skånes län, . Totalt har Sverigedemokraterna fått 10 mandat i regionfullmäktige i Skåne, mer än Centerpartiets 9 mandat, Vänsterpartiets 7, Kristdemokraternas 7 och Miljöpartiets 7 .
Mordet på en ung asylsökande 16-åring av ett nynazistiskt gäng i Klippan i Skåne , ambulanspersonalen i Rosengård som folk spottar på när de kommer för att hjälpa till , brandmän som har blivit utsatta för samma behandling i Rosengård , upplopp på kristallnatten i Kristianstad av nynazister och nazistdemonstrationer i Helsingborg .
Många röstar på Sverigedemokraterna, och en stor segregation beskrivs.
Skåne har alltid genom alla tider varit ett stort mål för SD:s propaganda, likaväl som Bevara Sverige Svenskt och andra organisationer.
Lokalavdelningarna har varit starkt uppbyggda och sammanbundna.


Här kommer två dokument skrivet av SD:s Kommunfullmäktige i Kristinehamn till statliga institutioner. Bilaga 1 Bilaga 2 (Kräver PDF-Läsare)

2 kommentarer:

Erik Almqvist sa...

Tänkte bara tipsa om att det inte hållits något riksdagsval 1990. Däremot ställe sd upp i riksdagsvalen 1988 och 1991.

Erik Almqvist sa...

För sakens skull la jag upp egna diagram på http://erikalmqvist.se

Bloggtoppen.se