tisdag, januari 23, 2007

"Saker jag inte förstår och personer som jag inte tycker om"

Lena Sundström skriver i sin bok "Saker jag inte förstår och personer som jag inte tycker om" om den svenska politiken. Har precis börjat läsa den, men har redan fastnat, med finess tvingar hon läsaren att spygalla över de blåa vindarna inom Socialdemokraterna.
Första kapitlet handlar om den svenska elen, vad har hänt efter privatiseringen som skulle erbjuda billigare priser.
Idag har priset gått upp med cirka 97 %-102 % (ekonomerna är oeniga) tack för det kära kapitaliststödjare, den globala världsuppvärmningen kan inte via politiska krafter ändra riktning ifrån CO2 till gröna alternativ. Vad gör man inte för att VD:n för Vattenfall ska få en fallskärm på ca: 11 miljoner.
Cirka 100% ökning av priset, när "marknaden skulle konkurera ner priset".

Rekomenderar verkligen boken som vill läsa om t.ex. EU:s stöd till TOBAKSBRANCHEN och vinodlarna, den handlar inte om små pengar som de tar emot för dödliga varor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att hon är gift med sångaren i Bo Kaspers Orkester va?

Mamma läste den i somras och var helt fast.

Ska nog prova mig på den jag med.

Anonym sa...

hej, jag saknar dig och har tappat min telefon, IGEN, har alltså inte ditt nummer.Nu verkar det u inte som att du hänger här såmycket men ändå. hej :)

Anonym sa...

bittert sånt, att ekonomiskt stöd går till saker som dödar...

Har btw bytt blogg nu om du är intresserad ;)

Bloggtoppen.se