lördag, januari 06, 2007

Halv 4

Tänkte springa och simma, först springa till simhallen, sen simma sen springa hem. Kanske laga lite taco, den som vill får gärna äta hos mig.
Tänkte lite på det här med vad som är svenskt, på lite SD bloggar som jag läser, beskrivs ofta förhållandet till den svenska kulturen, man skyller på att om man blandar olika kulturer så kommer det svenska kulturarvet försvinna.
Om man byter ut ordet "kultur" mot ras så blir de rasister haha.
Hur somhelst, efter att ha kollat på Fredrik Lindströms, världens modernaste land på vår ypperligt bra public service har jag börja fundera på vad som är svenskt(ni kan se avsnitten på svt.se gratis). Personligen blev jag väldigt träffad som svensk eftersom jag kännde igen mig i mycket av det som beskrivs som "svenskt".
De saker han tar upp har dock inte med kulturarvet att göra, snarare hur vi förhåller oss till olika saker, t.ex. att man inte kan ha en liten pin på jackan med en svensk flagga en vanlig dag, men man kan måla hela ansiktet som en svensk flagga under fotbolls-vm.

Det enda som jag kan komma på som är genuint svenskt är Pitepallt, Dalahästen och det otroligt starka föreningslivet. Så till alla som känner att invandringen förstör vårat kulturarv, ge mig exempel så jag kan förstå vad jag förlorar, då kanske jag också blir rädd.

Nu ska jag iväg och sätta på mig mina svenska joggingskor, springa iväg till vår svenska simhall och laga svensk taco.

Shit va värdelöst, de hade stängt på badet, får väl bli några rundor i skogen, hatar och springa, men men vad gör man inte för att må bra?

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se